Tisícky áut prechádzajú ľuďom denne pod oknami. Na sľubovaný obchvat si musia ešte počkať

Štyri varianty obchvatu predstavili v roku 2008.

Štvorprúdovka delí mesto na dve časti.Štvorprúdovka delí mesto na dve časti. (Zdroj: Jana Némethová)

LEVICE. Obchvat Levíc predstavila minulá vláda ako prioritu v rámci výstavby cestnej infraštruktúry. Ocitol sa až na vrchole rebríčka. Dokument prezentoval Útvar hodnoty za peniaze v septembri 2020.

Prečítajte si Sídlo najväčšieho slovenského okresu prichádza o obyvateľov. Najviac ich malo pred štvrťstoročím Čítajte 

Po približne štyroch rokoch sú Levičania na tom stále rovnako. Pod oknami im denne prejde približne 17-tisíc áut.

Súčasný rezort dopravy tvrdí, že v projekte pokračuje. Počas nasledujúceho volebného obdobia ho ale nepostaví.

Severný variant vybrali v roku 2008. Nový úsek má byť dlhý štyri kilometre, súčasťou majú byť tri mosty. Mesto odľahčí od 60 percent nákladnej dopravy a 35 percent osobných áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto delí na dve časti

Cesta I/51 spája tri kraje: Trnavský, Nitriansky a Banskobystrický. Priamo cez Levice vedie približne 3-kilometrvý úsek štátnej jednotky. Prechádza zastavanou časťou.

Z pohľadu chodcov aj dopravy sú najkritickejšie úseky na Štefánikovej ulici, kde je sídlisko aj gymnázium.

V ďalšej časti na Tureckom rade je Dom športu, zimný a futbalový štadión, športová hala, plaváreň a nové nákupné centrá. Svetelná signalizácia je len na križovatke, ktorú postavili spolu s obchodmi v roku 2002.

Prejsť pešo bezpečne cez štyri jazdné pruhy býva v čase dopravnej špičky problémom.

Nové vedenie rezortu

Vlaňajšie voľby priniesli zmenu vlády. Súčasné vedenie ministerstva dopravy tvrdí, že v projekte pokračuje.

Podľa slov hovorkyne Petry Poláčikovej plánujú v tomto roku vyhlásiť verejné obstarávanie pre vypracovanie ďalších stupňov projektovej dokumentácie – dokumentácie stavebného zámeru a dokumentácie pre územné rozhodnutie. Podmienila to finančnými zdrojmi.

SkryťVypnúť reklamu

Oproti pôvodnému projektu zatiaľ nedošlo k zmenám.

„Zmeny je však možné predpokladať aj vzhľadom na to, že technická štúdia obchvatu bola vypracovaná ešte v roku 2009 a neobsahovala ešte zameranie územia, čo je náplňou ďalších stupňov projektovej dokumentácie,“ naznačil Martin Guzi hovorca Slovenskej správy ciest.

V súčasnosti v rámci prípravy stavby prebiehajú aj rokovania s dotknutými organizáciami.

Potvrdila to aj hovorkyňa rezortu dopravy, podľa ktorej aktuálne prebiehajú rokovania so spoločnosťou Slovenská elektrizačná prenosová sústava a mestom Levice kvôli zmenám a doplnkom územného plánu mesta Levice.

„Prípadné zmeny budú jasné po týchto rokovaniach a ďalšej projektovej príprave.“

Kedy sa začnú stavebné práce

V sídle okresu sa s tranzitnou dopravou budú musieť pasovať ešte niekoľko rokov.

SkryťVypnúť reklamu

„Začiatok prác sa v tejto chvíli ešte nedá odhadnúť a bude závisieť od projektovej prípravy a dostupných finančných zdrojov. Určite však obchvat Levíc nebude dokončený do štyroch rokov,“ reagovala hovorkyňa.

Aj v ďalšom období bude rezort a Slovenská správa ciest pokračovať „na papieri“. Potrebné bude ukončiť projektovú prípravu, získať potrebné povolenia, vysúťažiť zhotoviteľa stavebných prác a zabezpečiť finančné krytie.

Topka v celoslovenskej tabuľke

O vysokej dopravnej frekvencii v meste vypovedá kritérium naplnenosti kapacity cesty I/51, ktorá je na úrovni 89 percent. Toto kritérium bolo jedným z hodnotených pre dokument Priority výstavby cestnej infraštruktúry v roku 2020.

Najvyššie skóre, 1,48, a vrchol rebríčka dosiahol obchvat Levíc v hodnotení spoločenskej priority. V tabuľke sú uvedené aj ďalšie údaje: dĺžka štyri kilometre, dva pruhy a investičné náklady 14,2 milióna eur.

Očakávania Levičanov a obyvateľov regiónu schladil na jeseň 2020 vtedajší minister Andrej Doležal. Povedal, že obchvat Levíc je najvyššou prioritou, ale s najnižšou pripravenosťou. Pripustil, že obchvat najbližšie roky do výstavby nepôjde, lebo nie je pripravený.

Prečítajte si Pri obnove levickej polikliniky pomáhal žeriav. Ambulancie začnú so sťahovaním Čítajte 

Následne, v roku 2021, ministerstvo dopravy zverejnilo, že celkové investičné náklady budú vyššie, 19,2 milióna eur.

Vychádzalo pritom z pripravovaných súťažných podkladov na verejné obstarávanie.

Ďalej sú iné projekty

V januári poklepal minister Jozef Ráž základný kameň výstavby 10-kilometrového obchvatu Sabinova na východe Slovenska.

„Pred ukončením je verejné obstarávanie obchvatu Šale a v blízkej budúcnosti očakávame napríklad spustenie verejného obstarávania ďalšej časti obchvatu Prievidze,“ naznačila Poláčiková.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Levice

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 681
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 468
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 448
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 454
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 580
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 173
  1. Viktor Pamula: 21 rokov v najlepšej spoločnosti
  2. Eva Bachletová: Pre manželstvo ako stvorená
  3. Martin Fronk: Ruiny, ktoré ožívajú: Prečo je obnova hradov investíciou, nie výdavkom
  4. Tomáš Mikloško: 11 mýtov o láske a romantických vzťahoch
  5. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — IV.
  6. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  7. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  8. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 576
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 985
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 14 703
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 048
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 739
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 587
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 547
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 236
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Levice, Želiezovce a Tlmače - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Levice

Do Levíc dnes letel vrtuľník.


Na moste sú aj dnes dočasné betónové zábrany. V auguste 2023 nákladné auto zdemolovalo zábradlie. Zo smerových dosiek ostali len dve.

Most ponad Hron využívajú vodiči na trase Levice - Nitra.


3
Nový tréner Kozároviec Viktor Konvický.

Cieľom je umiestnenie v najlepšej trojke.


Ilustračná fotografia.

Kapacita je 40 miest, z toho 16 miest na sedenie.


TASR a 1 ďalší
  1. Viktor Pamula: 21 rokov v najlepšej spoločnosti
  2. Eva Bachletová: Pre manželstvo ako stvorená
  3. Martin Fronk: Ruiny, ktoré ožívajú: Prečo je obnova hradov investíciou, nie výdavkom
  4. Tomáš Mikloško: 11 mýtov o láske a romantických vzťahoch
  5. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — IV.
  6. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  7. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  8. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 576
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 985
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 14 703
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 048
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 739
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 587
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 547
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 236
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu